Kind inschrijven opvangNettokosten berekenenRondleiding aanvragen
Direct regelen
Inschrijven en opzeggen

Inschrijven en opzeggen

Denk je erover om jouw kind bij Blosse in te schrijven? We nodigen je graag uit om eens rond te kijken op de locatie.

Inschrijven en opzeggen

Inschrijven

Denk je erover om jouw kind bij Blosse in te schrijven? We nodigen je graag uit om eerst eens rond te kijken op de locatie van je keuze. Op deze manier kun je zien en meemaken hoe onze opvang is.

Rondleiding aanvragen

Ben je al overtuigd van Blosse? Dan kun je je kind inschrijven via het inschrijfformulier. Als je je kindje hebt ingeschreven bij Blosse dan neemt een van onze medewerkers van Klantcontact binnen vijf werkdagen contact met je op. Samen kijken we dan naar de gewenste opvangdagen en of er ruimte op de gekozen locatie is. Mocht dit niet zo zijn dan gaan we samen op zoek naar andere mogelijkheden. We kunnen je kind altijd op een wachtlijst plaatsen.

Kind inschrijven

Plaatsingsprocedure

Je kunt je kind vrijblijvend inschrijven. De medewerkers van Klantcontact informeren je alvast over de eventuele plaatsingsmogelijkheden en zetten indien mogelijk de dagen alvast voor je in optie. Je ontvangt een offerte op maat en na de rondleiding kun je beslissen of je gebruik wilt maken van de optie.

Opzeggen

Als je de opvang wilt beëindigen, dan kun je dit aangeven via dit formulier. Houd rekening met een opzegtermijn van één maand. De opzegtermijn geldt ook voor deelopzeggingen. De plaatsing kan worden opgezegd op elke willekeurige dag van de maand. Je ontvangt een mail ter bevestiging van je opzegging. Als je geen ontvangstbevestiging ontvangt, neem dan telefonisch contact met ons op.

Opzeggen

Veelgestelde vragen

Is er een intakegesprek voordat het opvangcontract ingaat?

Ongeveer een maand voor de plaatsing word je uitgenodigd voor een kennismakingsgesprek met één van de pedagogisch medewerkers van de groep waarin jouw kind geplaatst wordt. Het intakegesprek vindt plaats op de desbetreffende locatie op een rustig moment binnen het dagprogramma. De pedagogisch medewerker vertelt in dit gesprek alles over de gang van zaken binnen het kinderdagverblijf. Je krijgt een indruk hoe een dag op het kinderdagverblijf eruit ziet en wat de gewoontes en regels zijn. Ook vragen we je naar jouw kind met zijn/haar gewoontes of bijzonderheden. Bij baby’s volgen wij in overleg een individueel voedings- en slaapschema, dat aansluit op de situatie thuis.

Is er een intakegesprek voordat het opvangcontract ingaat?

Ongeveer een maand voor de plaatsing word je uitgenodigd voor een kennismakingsgesprek.
Waarom vraagt Blosse om mijn BSN nummer als ik mijn kind wil inschrijven?

Wettelijke basis

Kinderopvangvoorzieningen als Blosse Opvang moeten op verzoek kosteloos informatie verstrekken aan de Belastingdienst/Toeslagen op basis van artikel 38 van de Algemene Wet Inkomensafhankelijke Regelingen (AWIR) en artikel 1a van het uitvoeringsbesluit Algemene Wet Inkomensafhankelijke Regelingen. In artikel 1b van het uitvoeringsbesluit is ook opgenomen dat het burgerservicenummer (BSN) toegevoegd moet worden aan de gegevensaanlevering. De vraag van de Belastingdienst om de werkelijk betaalde bedragen aan te leveren, is gebaseerd op een uitspraak van de Raad van State (zaaknummer: 201010918/1/H2, van 22 juni 2011).

Verstrekken van het BSN

In de wet is opgenomen dat nadere regels vastgesteld kunnen worden over het vermelden van het BSN. Deze nadere regels zijn vastgesteld in artikel 1b van het uitvoeringsbesluit. Hierin staat dat het verstrekken van gegevens aan de Belastingdienst plaatsvindt onder vermelding van het BSN. Volgens artikel 38 moeten degenen op wie de gegevens betrekking hebben (ouders) het BSN moeten verstrekken aan het kindcentrum. Daarnaast is vastgelegd dat het BSN van degene op wie de gegevens betrekking hebben, moet zijn vermeld. Het gaat hierbij dan om gegevens over het kind, de ouder(s)/verzorgers. Met andere woorden: het opvragen van een BSN gebeurt op basis van een verplichting die Blosse heeft aan de Belastingdienst en de verplichting van de ouders/verzorgers om het BSN te verstrekken aan de kinderopvangorganisatie. Bij het niet overleggen van het BSN van de ouders/verzorgers en kind, loop je het risico om het recht op kinderopvangtoeslag te verliezen.

Waarom vraagt Blosse om mijn BSN nummer als ik mijn kind wil inschrijven?

Kinderopvangvoorzieningen als Blosse Opvang moeten op verzoek kosteloos informatie verstrekken aan de Belastingdienst/Toeslagen op basis van artikel 38 van de Algemene Wet Inkomensafhankelijke Regelingen (AWIR) en artikel 1a van het uitvoeringsbesluit Algemene Wet Inkomensafhankelijke Regelingen.
Niets gekoppeld
Hoe werkt het bij Blosse?

Lees alles over onze dienstverlening

Voorkeuren

Deze website gebruikt standaard enkel functionele cookies om ons websiteverkeer te analyseren en uw cookie voorkeuren op te slaan. Meer informatie.

Accepteer alle cookies

Deze noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Altijd actief

Deze cookies geven derde partijen de mogelijkheid om je surfgedrag te volgen, data te verzamelen en gepersonaliseerde advertenties te tonen. Wie deze derde partijen zijn, kan je nalezen in ons cookiebeleid.

Deze cookies helpen ons om je beter te leren kennen zodat we de inhoud van de website beter kunnen afstemmen op je behoeften, interesses en voorkeuren.

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.